>
Większość dzieci przed 7. rokiem życia ma trudności z
nauką w sformalizowanym kontekście – przekonuje prof. Whitebread,
stojący na czele akcji "Too Much, Too Soon" (Zbyt dużo, zbyt wcześnie),
która ma uświadamiać zagrożenia związane ze zbyt wczesną edukacją
szkolną w Wielkiej Brytanii.
Dzieci w wieku 6 lat nie są w
stanie rozwijać się prawidłowo w sformalizowanych warunkach klasy
szkolnej – znajdować się dłuższy czas w jednym miejscu, rozumieć i
wykonywać polecenia, być poddanymi kontroli – wylicza.
A gdy
dzieci w tym wieku znajdą się w takiej sytuacji, tracą zaufanie do
otoczenia, pewność siebie, motywację do nauki – mówi. Zdolne dzieci,
które uwielbiają się uczyć, tracą zainteresowanie nauką, gdy naciska się
na nie i próbuje kształcić w nieodpowiedni sposób, a naturalne
zainteresowania zostają często stłumione – podkreśla ekspert.
W brytyjskich szkołach prawdziwym problemem jest depresja dziecięca, na którą cierpi ok. 10 tys. uczniów – wskazuje.
"Nasz Dziennik"/Prof. Whitebread
Vulcan sp. z o.o.
ul. Wołowska 6
51-116 Wrocław
tel.:(71) 325 48 48
tel.:(71) 347 48 40